امروز : جمعه، 10 فروردین 1403
ساندترکس نقد و بررسی نگاهی کوتاه به موسیقی متن Hanna (2011) ساخته The Chemical Brothers

نگاهی کوتاه به موسیقی متن Hanna (2011) ساخته The Chemical Brothers

akarempoor 13,606 بازدید 4 نظر

توانایی ساختن موسیقی متن از سبک الکترونیک برای یک فیلم چیزی است که از عهده هر کسی و یا هر گروهی بر نمیآید.اما گروه دونفره The Chemical Brothers با استفاده از تجارب خود توانستند موسیقی متنی تحسین بر انگیز برای فیلم هانا بسازند.کمیکال برادرز  یک گروه دونفرهٔ موسیقی الکترونیک بریتانیایی متشکّل از تام رولندز و اد سایمونز است که در شهر منچستر مستقر است. در سال‌های آغازین دههٔ ۱۹۹۰ این گروه در کنار گروه‌ها و هنرمندانی همچون د پرادیجی، فتبوی اسلیم، و د کریستال متود نقش مهمّی در رایج کردن سبک بیگ بیت داشتند.در سال 1996 کمیکال برادرز موفق شد با تک آهنگِ سِتینگ سان، برای اولین بار به چارت انگلستان دست یابد. اما آنها شهرت جهانی شان را مدیون تک آهنگِ بلُک راکین بیتز در سال 1997 هستند. از دیگر تِرک های موفق گروه، تِرک مای الستیک آی است که در سال 2004 در فیلم باترفلای افکت مورد استفاده قرار گرفت. مهم ترین اثر آنها اما تِرک گالوانیزه از آلبوم پوش دِ باتن در سال 2005 است.

 

 

در مورد فیلم هانا که ساخته جو رایت است میتوان گفت که فیلمی شخصی است.جو رایت در این فیلم سعی نکرده است که بازاری عمل کند و نحوه انتخاب فیلمنامه و نوع داستان و البته موسیقی متن نیز این را ثابت میکند.به طور مثال سه گانه ارباب حلقه ها یک فیلم کاملا بازاری است که در آن با موسیقی کلاسیک هاوارد شور مواجه هستیم.اما در مورد هانا به دغدغه سازنده آن بیان نوعی عقاید شخصی در قالب تصویر و موسیقی میباشد.به طور مثال در این فیلم هرجا که ما با سکانس مهمی روبرو میشویم پای موسیقی الکترونیک به میان میآید که به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا میکنند.یکی از بهترین ترک های این آلبوم که مربوط به فرار هانا از زندان ماریسا است با نام Escape 700 که به خوبی حس و حال فرار کردن یک جاسوس چیره دست را نشان میدهد.انتخاب موسیقی الکترونیک از سوی سازندگان این فیلم به عنوان پایه موسیقی متن آن،به نظر در گذار از کلیشه های مربوط به فیلم های جیمز باندی میباشد.

 

 

موسیقی چیمیکال برادرز در این فیلم را میتوان نقطه عطفی برای این گروه دو نفره دانست.صحنه مبارزه هانا با دو تن از عوامل ماریسا در محیطی بسته که پر از کانتینرهای آهنی است با قطعه ای به نام Container Pack از سوی چیمیکال برادرز همراه شده است که به جرآت میتوان گفت بهترین قطعه این آلبوم میباشد.هانا که مظهر خشکی و بی احساسی است و یک جاسوس سازمان یافته بلفطره نیز میباشد که در آنی میتواند آدم بکشد در اینجا که با دو آدم کش که از سوی ماریسا اجیر شده اند گلاویز میشود و برای نجات جان دوستش دچار احساسات میشود.در کل میتوان گفت که موسیقی متن هانا تجربه ای ارزشمند برای علاقه مندان به موسیقی میباشد.

کلید واژه ها :

دسته بندی : نقد و بررسی

نظرات کاربران

  1. آواتار کاربر
    آفلاین در سایتتوسط : FARZAD00253  |  در تاریخ : 1 خرداد 1395 06:40
    • 0
    مطالب عالی بود
  2. آواتار کاربر
    آفلاین در سایتتوسط : Soundtracks  |  در تاریخ : 22 اردیبهشت 1393 13:31
    • 0
    نقل قول: lenge
    سلام
    جالب بوذ
    فقط کاش لینک البومش رو زیر همین متن نقد میگذاشتید
    اینجوری بی نقص بی نقص بوذ :-*

    سلام

    انجام شد ...
  3. آواتار کاربر
    آفلاین در سایتتوسط : lenge  |  در تاریخ : 22 اردیبهشت 1393 13:14
    • 0
    سلام
    جالب بوذ
    فقط کاش لینک البومش رو زیر همین متن نقد میگذاشتید
    اینجوری بی نقص بی نقص بوذ :-*
  4. آواتار کاربر
    آفلاین در سایتتوسط : Muse  |  در تاریخ : 30 فروردین 1393 00:07
    • 0
    ممنون ...
    فیلم نسبتا" جالبی بود (نظر شخصی).

نظر دهید :

نام شما :
ایمیل :
نظر شما :
کد را وارد کنید :
( برای کد جدید روی آن کلیک کنید )
عکس خوانده نمی‌شود