مشترک سايت شويد!

    ايميل خود را در کادر زير وارد کنيد. در صفحه باز شده کد امنيتي را وارد، و پس از تکمیل درخواست بر روي لينک فرستاده شده به ايميل خود کليک نماييد :

آیا از سرعت دانلود فایلها از سرور سایت راضی هستید؟
 
» » نقد موسیقی فیلم یادآوری کامل (Total Recall)

5

نقد موسیقی فیلم یادآوری کامل (Total Recall)


نقد موسیقی فیلم یادآوری کامل (Total Recall)
آخرین ساخته ی Len Wiseman کارگردانی که بیشتر به خاطر ساخت دو قسمت اولِ سری فیلم های Underworld شناخته می شود، بازسازی اثر مشهور Paul Verhoeven کارگردان هلندی ست که ما ایرانی ها او را با پلیس آهنی اش (RoboCop) می شناسیم.
در نسخه ی جدید Total Recall کالین فارل، به جای آرنولد نقش کارگری ساده به نام Doug را بازی می کند، مدتی ست دچار کابوس شده و برای حل کردن مشکلش به سازمانی به نام Rekall مراجعه می کند. این سازمان خاطراتی را که مشتری ها می خواهند، به ذهنشان تزریق می کند. داگ به زودی می فهمد در زندگی اش اتفاقاتی افتاده است که خودش از آن ها بی خبر بوده، و گروه ویژه ای به نام «یو اف بی» به رهبری Vilos با بازی برایان کرانستون (که او را به خاطر نقشش در سریال Breaking Bad می شناسیم) قصد نابود کردنش را دارد.
موسیقی متن نسخه ی اصلی فیلم را «جری گلداسمیت» آهنگ ساز پرآوازه ای که ساخت موسیقی فیلم های بزرگی از جمله پاپیون و طالع نحس را در کارنامه دارد به عهده گرفته بود. این بار آهنگ ساز بریتانیایی «هری گرگسون ویلیامز» (Harry Gregson Williams) عضو سابق «ریموت کنترل» (استودیویی که هانس زیمر (Hans Zimmer) تاسیس کرده و هنرمندان شناخته شده ای مثل جان پاول، استیو جابلونسکی و رامین جوادی در آن کار کرده اند) این وظیفه را به دوش می کشد.
اثری که گلداسمیت در سال ۱۹۹۰ خلق کرد به خاطر ترکیب منحصر به فرد موسیقی الکترونیک با سبک ارکسترال که در آن زمان نمونه ی زیادی نداشت توانست طرفداران بسیاری جذب کند. از آن جایی که «ویلیامز» به خاطر استفاده ی مناسب المان های الکترونیک در کارهایش شناخته می شود انتخاب شدنش به عنوان آهنگساز در این پروژه امیدوار کننده بود.
قطعه ی اول با نام The Dream شما را به این فکر می اندازد که احتمالا «هری» قرار است از تِمی که «گلد اسمیت» نوشته بود و آن قطعه هم The Dream نام داشت استفاده کند ولی متاسفانه (یا خوشبختانه) این اتفاق هرگز نمی افتد. آلبوم به شدت اتمسفریک شروع می شود و افکت هایی که شنیده می شنود، شنونده را به یاد افکت های اثر «گلد اسمیت» می اندازد که یکی از نکات مثبت این آلبوم است. از اواسط The Dream سازهای کوبه ای و ارکستر، آن هم از نوع هانس زیمری اش اضافه می شوند.

بلافاصله بعد ازThe Dream قطعه The Fall یکی از بهترین قطعات اکشنی که ویلیامز در سال های اخیر نوشته، اجرا می شود. سازهای کوبه ای با افکت هایی که کم تر شنیده شده اند و استرینگ ها (سازهای زهی مثل ویولون، چلو و ویولا) همراهی می شود و ملودی اصلی همان گونه که از یک اثر اکشن و حماسی انتظار می رود توسط بِرَس ها (سازهای بادی برنجی مثل ترومپت، ترومبون و توبا) نواخته می شود.
Rekall به شدت الکترونیک شروع می شود، پرکاشن ها در این آهنگ غوغا می کنند، بر خلاف The Fall که نقش اصلی را در اجرای ملودی برس ها به عهده داشتند، این جا استرینگ ها خودنمایی می کنند.Rekall را می توان ترکیبی از موسیقی متن شاهزاده ی پارس و Wolverine دانست.
با به پایان رسیدن Rekall، کارهای اتمسفریک شروع می شوند که The Vault را می توان به عنوان جذاب ترینشان انتخاب کرد. نحوه ی چینش قطعات آلبوم به شدت به کارهای پاپ و راک نزدیک است و سعی شده با ایجاد کردن تعادل بین کارهای ملایم و قطعات ریتمیک تر شنونده را به ادامه دادن تشویق کنند.
Car Chase ها دقیقا همان چیزی هستند که می توان از آهنگسازی مثل ویلیامز که سال ها عضو «ریموت کنترل» بوده برای صحنه های اکشن انتظار داشت. مشابه این دوگانه را در کارهای Steve Jablonsky به ویژه در سری فیلم های Transformers شنیده اید با این تفاوت که اینجا تعادل بین ارکستر و سینتی سایزرها به درستی رعایت شده و نحوه ی تکامل پیدا کردن قطعات جذاب تر است.
Elevator Chase به عنوان طولانی ترین اثر این آلبوم یکی دیگر از قطعات اکشن بی نقصی ست که خواهید شنید و درست همانند Rekall شما را به یاد شاهزاده ی پارس خواهد انداخت. بعد از پنج دقیقه ی طوفانی نوبت به Train to Matthias می رسد تا فرصتی برای تازه کردن نفس به شما بدهد. کار ویلیامز با It’s Hard to Believe به پایان می رسد، آهنگ ملایمی که کاملا مناسب پایان آلبومی ست که به شدت اکشن شروع می شود. «هری» حتی در قطعات ملایم آلبوم هم سعی کرده از سازهای کوبه ای استفاده کند و زیاد از فضای پرجنب و جوش کار فاصله نگیرد.
در کنار Tron: Legacy که موسیقی متنش را گروه دو نفره ی الکترونیک Daft Punk نوشته بود «توتال ریکال» بهترین استفاده را از این نوع موسیقی کرده است. شاید یکی از مهم ترین دلایلش همکاری گروه بریتانیایی Hybrid که پیش از این هم با ویلیامز کار کرده بودند، در این پروژه باشد. اگر طرفدار موسیقی ارکسترال کلاسیک مثل کارهای «جان ویلیامز» هستید به هیج وجه طرف این آلبوم نروید ولی اگر مثل من از کارهای هانس زیمر، استیو جابلونسکی و هنری جکمن لذت می برید، این آلبوم خوراک چند هفته‌ تان را فراهم می کند.

منبع: فراز صارمی/مجله موسیقی ملودی

vip logo

مطالب مرتبط:

  • نگاهی به شاهکار رامین جوادی " Game of Thrones Season-6"نوشتن مقاله برای موسیقی متن سریالی که هر فصل آن چیزی نزدیک به 25 قطعه دارد کار بسیار سخت و پیچیده ای است.به همین خاطر و به بهانه پایان یافتن فصل ششم این سریال که انصافا شاید بهترین فصل این سریال تا به این جا بود، متنی را برای شاهکار رامین جوادی در این فصل آماده کردم.این متن اولین متن من بعد از یک سال اندی از آخرین مطلبی که ارسال کرده ام، در این سایت است.چیزی که من رو ترقیب کرد تا این متن رو بنویسم اثر گذاری فوق العاده موسیقی متن فصل ششم این سریال زیبا و جذاب بود.شاید با خودتان بگویید که چون
  • [اختصاصی] بررسی موسیقی فیلم قانون شجاعت (Act of Valor)Act of Valor فیلمی با بودجه ای کوچک است که از کارگردانانش تا آهنگسازش، هیچ کدام سابقه ی حضور در بلاکباسترهای هالیوود را نداشته اند. داستان فیلم نیازی به تعریف کردن ندارد، همان ارتش همیشگی که برای نجات دادن آمریکا از دست تروریست ها جانشان را فدا می کنند. در "قانون شجاعت"، نقش اول را یگان ویژه ی نیروی دریایی آمریکا بازی می کنند و از این لحاظ صحنه های زد و خورد فیلم بسیار واقعی و بی نقص است. موسیقی متن فیلم را هم Nathan Furst آهنگساز 34 ساله ی کم تر شناخته شده، ساخته است.
  • [اختصاصی] بررسی موسیقی فیلم اقامتگاه شیطان : قصاص (Resident Evil : Retribution)پنجمین قسمت از سری فیلم های Resident Evil در شرایطی روی پرده های سینما رفته که طی سال ها، فروشش در آمریکا رو به کاهش و در سایر نقاط جهان رو به افزایش بوده است. Paul W.S. Anderson که قسمت اول رزیدنت ایول را بر اساس سری بازی های محبوب ژاپنی ها در سال 2002 ساخت، کارگردانی این قسمت را هم به عهده گرفته و برایش نام Retribution را انتخاب کرده است. فیلم درست از جایی آغاز می شود که قسمت قبلی (Afterlife) تمام شده بود. آلیس (با بازی Milla Jovovich) و همراهانش توسط نیروهای هوایی Umbrella دستگیر می شوند و
  • آلبوم موسیقی فیلم یادآروی کامل (Total Recall)، ساخته ی هری گرگسون ویلیامز (Harry Gregson Williams)Harry Gregson Williams - Total Recall Soundtrack Album: Total Recall Composed and Produced by: Harry Gregson-Williams Conducted by: Gavin Greenway Orchestrated by: Alastair King, David Butterworth Additional Music by: Hybrid Released: July 31, 2012 Style: Soundtrack, Score Format, Bitrate: Mp3 320 KB Total Duration: 00:56:32 Label: Madison Gate Records Country: USA
  • درباره موسیقی" آواز گنجشک ها"، اثر حسین علیزادهاز کنار نام حسین علیزاده تحت هیچ شرایطی نمی توان به آسانی گذشت؛ آهنگسازی که در طول بیش از سه دهه فعالیت مداوم موسیقایی همواره به دنبال دستیابی و خلق فضاهای جدید و متفاوت بوده است و استمرار او در پیدا کردن صداهای نو در کنار تلاشش برای استفاده از رنگ آمیزی صدایی متفاوت در دوره های مختلف زندگی هنری اش همه و همه نشان از ذهن پویا و خلاقی دارند که در اواسط دهه 50 فعالیت موسیقایی اش را آغاز کرد و از همان ابتدای امر خود را به عنوان یکی از متفاوت ترین و آوانگارد ترین موزیسین های ایرانی به جامعه موسیقایی
  • بررسی موسیقی فیلم چشمه (Fountain)فیلم «چشمه» (Fountain) یکی از بهترین های سال ۲۰۰۶ بود که موسیقی زیبای آن نقطه قوت بزرگی در موفقیت فیلم به حساب می آید. به نظر می رسد که آرنوفسکی هم در تولیدات سینمایی خود علاقه به استفاده از تیم (اگر بشود اسمش را تیم گذاشت) دارد، یا حداقل آنکه به استفاده از چند تن از مهره های فیلم های گذشته خود، به طوری که مثلاً در این فیلم هم از بازیگرانی چون «الن برستین» و «مارک ماگولیس» که در فیلم «مرثیه ای برای یک رویا» حضور داشتند استفاده کرده است و همچنین از آهنگساز طلایی دو فیلم گذشته خود «کلینت منسل».
    • Like
    • 0
    Muse (تاریخ 22 شهریور 1391 08:53)
    گروه کاربری: عضو معنای موسیقی
    جالب بود...

    هم نقد ، هم موسیقی متن فیلم...

    قطعه The Fall ، حس هیجان انگیز خاصی به آدم میده...
    بابت موسیقی های قشنگی که میذارید ،
    بی نهایت ممنون...
    • Like
    • 0
    ناطور دشت (تاریخ 7 اردیبهشت 1392 12:22)
    گروه کاربری: عضو معنای موسیقی
    نقد خوبی بود
    ممنون
    لطفا نقد موسیقی های دیگه رو هم بذارید
    • Like
    • 0
    smile2life (تاریخ 29 مرداد 1394 00:52)
    گروه کاربری: عضو V.I.P (ویژه)
    جالبه که تو این نقد اشاره ای به آهنگ colony نشده، آهنگی که به خاطر اون من کل این آلبوم رو از این سایت دانلود کردم...

    این آهنگ حس عجیبی داره و وقتی تو فیلم هم همزمان با معرفی مستعمره یا همون colony پخش میشه، به شدت به القای حس غریب اون فضا کمک می کنه
    • Like
    • 0
    مرزیه (تاریخ 11 آبان 1394 23:53)
    گروه کاربری: عضو V.I.P (ویژه)
    ممنون بابت نقد
    • Like
    • 0
    FARZAD00253 (تاریخ 3 خرداد 1395 11:27)
    گروه کاربری: عضو معنای موسیقی
    نقدخوبی بود
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
انتقال به اول صفحه © Copyright © 2009-2014 Meaning Of Music All Rights Reserved.
استفاده از مطالب این سایت فقط با ذکر مستقیم لینک منبع مجاز می باشد!